complexo de inferioridade (cultural) # 4 (mais uma posta sobre arquitectura e filosofia)
The pedagogical principles he (Gropius) conceived of and developed during his years at the Bauhaus matched well with those of the period's American Pragmatists such as John Dewey. Dewey's socio-biological pedagogy was based on the belief that acting is a precondition and goal of understanding and knowing, and required a connection to the arts, science and the society. In this case, the dynamic, activist ideal of European collectivism blended well with the Anglo-Saxon concept of social harmony.
Ruth Baumeister, The Worldwide Proliferation of the Bauhaus and Its Cultural Legacy
Ruth Baumeister, The Worldwide Proliferation of the Bauhaus and Its Cultural Legacy
6 Comments:
AM,
Gropius o líder incondicional :)
Admiro-o
isso são fascínios por complexos complexos escolares :)
LOL
Não creio :)
Este comentário foi removido pelo autor.
:)
um complexo entre o belo e o sublime :)
será que tenho alma de serenela :)))
ah, LOL mas isso agora... :)))
quando li o Kant :) e quando estudei, com os filósofos, a estética, fiquei com uma ideia completamente diferente... :)
uma ideia do belo como absoluto... o sublime ou o "pitoresco" (ou outra "sub-categoria" qualquer) são apenas "apalpões" estéticos no quarto (às escuras) do belo :)))
serenela no e-vento (do ano) do rap-da-elite (não se esqueça do convite) :)))
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